vrijdag 18 juni 2010

Voortaan mini dokterstas mee in Quest?

Vanwege de harde wind ben ik gisteren maar weer eens onder de duinen langs naar Den Helder gereden i.p.v. over de Belkmerweg en langs de N9. Dat beviel goed dus vanmorgen maar weer. Vlak bij ECN was er net een aanrijding gebeurd op het fietspad: een fietster was min of meer frontaal tegen een bromfietser aangereden. Ze lag bloedend, niet aanspreekbaar, in de berm met bloed uit het oor. Er waren al mensen bij die keurig het ABC hadden toegepast en de onfortuinlijke mevrouw in stabiele zijligging hadden gelegd. Ambulance was onderweg.

Als huisarts ben ik uiteraard gestopt om wat te helpen maar veel kun je niet doen. Als ik een naaldje bij me had gehad had ik die nog in kunnen brengen. Ik denk dat ik toch maar een setje in mijn Quest ga doen.

Ik hoop dat het goed komt met haar in ieder geval, zal wel schedelbasisfractuur zijn. Ik las later dat ze per traumahelikopter is afgevoerd.

Na korte tijd waren de ambulance en politie ter plaatse en kon ik mijn weg vervolgen. Het doet je altijd weer realiseren dat je voorzichtig moet rijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten