donderdag 10 november 2011

Mist op mijn racekapvizier

Lees ik al die blogs van mijn collega's over mist en kou en over hoe de racekap dan toch zo lekker comfi is. Moet ik wel zeggen dat om 6.45 in de ochtend het vizier toch echt wel gewoon 45 graden omhoog moet omdat je anders geen hand voor ogen ziet. Dan zit je ook weer in de kou. Door de hoge luchtvochtigheid beslaat hij n.l. meteen en is met geen mogelijkheid te ontmisten.

Kunnen we niet zoiets verzinnen als een dubbel glaasje zoals bij skibrillen of een warmteaanjagertje zoals dat ook in auto's zit om toch met het vizier naar beneden te kunnen rijden?

Wim?

Rene

4 opmerkingen:

  1. Hi René,
    Je ontkomt er niet aan om het vizier omhoog te zetten. Om niet helemaal in de wind te zitten heb ik de deflector bedacht. Die zou de wind toch goed uit je gezicht moeten houden.
    Als de luchttemperatuur laag is en de vochtigheidsgraad bijna 100% is, beslaan ook skibrillen.
    Er is natuurlijk wel iets te bedenken met geforceerde verwarming, maar dat betekent een flinke accu meeslepen.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo rené,

    Maar vanochtend was het toch fantastisch. Lekker beschut tegen de koude wind.

    tom hospes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Rene,

    In de motorfietswereld bestaat zoiets als een 'pinlockvizier' en dat heb ik in mijn motorverleden ook gebruikt. Het is een extra vizier dat je aan de binnenkant plakt en heeft het dubbel-glas effect, maar het helpt alleen tegen beslaan aan de binnenkant.. Op de motor had ik een rubber wissertje aan de wijsvinger van mijn handschoen om de buitenkant te wissen, dat zal bij de racekap niet lukken. Je zult niet aan een mechanische oplossing ontkomen, denk ik.
    groeten Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee denk ik ook niet. Overigens, zoals Tom schreef, was het de dag erna heerlijk fietsen zonder een al te veel beslaand vizier (ik moet 'm altijd wel een stukje open zetten).

    René

    BeantwoordenVerwijderen