zaterdag 2 april 2011

Record poging mislukt

Volgens mij komt het omdat ik 's ochtends nog wat moet wakker worden, maar mijn poging om van Bergen naar Den Helder te fietsen in minder dan 46 minuten is jammerlijk mislukt donderdagochtend. Nou ja jammerlijk, het was 46 minuten en een beetje en een "schamele" 42.9 km/u gemiddeld, dus het valt eigenlijk wel mee.

Er zijn nu wel 2 lange stukken van een kilometer of 3 waar ik continu 50 of net iets erboven kan rijden maar de winst zit 'm denk ik in andere stukken waar ik door slingers in de ventweg langs de N9 rond de 45 blijf hangen. Optrekken kost natuurlijk ook energie en met nog de hele dag dokteren en managen voor de boeg wil ik niet helemaal gesloopt aankomen.

Het wordt wachten op 1. de racekap en 2. een stevige noordenwind en 3. mijn nieuwe Carbon Quest zodat ik na mijn werk de recordpoging kan ondernemen. Dat ik de afstand moet kunnen afleggen in ver onder de 45 minuten en derhalve zo ongeveer even snel als een auto in normaal ochtend- of avondverkeer staat voor mij als een paal boven water.

2 opmerkingen:

  1. Dag Rene, kijk uit in de flauwe bochten. Er zijn al een aantal velomobielen bij het bereiken van hun woon-werk record op de zijkant gegaan. Peter Meijer uit julianadorp kan je daar ook advies in geven. Je kan ook een tijdrit rijden bijvoorbeeld Texel of de L.E.L . je weet dan gelijk hoe je ervoor sta tegenover andere rijders. Tot later Groet Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet het Cees, ik ben na 750 km Quest rijden al eens op de kant gegaan (40 km/uur in haakse bocht, getuigt niet van hyper intelligent gedrag).

    Ik kijk dus wel uit hoor.

    René

    BeantwoordenVerwijderen