dinsdag 18 oktober 2011

Lek, LEL, lek en weer lek

Bij kilometerstand 2100 vond ik mijn linker voorband lek op zaterdagochtend (de dag voor de LEL). Het was het eerste lek met mijn nieuwe Quest. Nieuw (nou ja oud geplakt) binnenbandje erin en weer volop fietsplezier zondag op weg naar Lelystad. En toen de LEL. Mijn eerste.

Rijders meeting, heel fijn, want dan hoor je waar je op moet letten enzo. Niets over transponders echter en ik als beginneling in het racen (het was mijn eerste race) wist niet dat we die nodig hadden. Anyway, van start in de middenmoot en continu tussen de 55 en 60 km/uur gereden. Lekker, hele tijd andere Questen, Strada's en tweewielers ingehaald. Bij het viaduct, zo'n 100 meter voor het keerpunt, voelde ik de Quest dweilen (vloog bijna tegen de betonnen brugleuning aan) en dat was einde LEL. Lekke voorband wederom linksvoor, naar later bleek op een ander plekje. Zat op een gemiddelde snelheid van 53 komma nogwat kilometer per uur.

Terugweg na bandenplak ging niet zo voortvarend en ik werd zelfs door 2 Questen ingehaald. Bij terugkomst bleek dus ook nog dat er sowieso geen tijdregistratie was voor mij vanwege de vergeten transponder.

Toen ik vanmorgen bij windkracht 7 en slagregens toch de keus voor de Quest maakte, stond de achterband lek. Lek 3 in 4 dagen! Toen maar de auto gepakt en morgen maar eens kijken wat het euvel is.

Volgend jaar beter!

1 opmerking:

  1. Wow.... Rene... je lijkt mij wel... ik heb met Perfect Moiree's na 2400 km de ene lek na de andere gehad .... (zie ook mijn blog: http://liggendlui.blogspot.com/2011/08/steeds-sneller-met-bandenplakken.html en helaas ook verder... :( .. )

    Volgens mij is de enige remedie: geheel en al een nieuwe set banden... en ik overweeg toch stiekem weer schwalbe marathons voor deze winter.

    BeantwoordenVerwijderen