woensdag 11 januari 2012

Veilig aangekomen

Om nu te zeggen dat het comfortabel was, nee, maar het is me gelukt. In eigenlijk de gewone reistijd vanmorgen in Den Helder aangekomen. De stormstrip waaide er bijna af en het vizier van mijn racekap fungeerde af en toe als onbedoeld spinnaker. Ik lees nu op windguru dat het "slechts" een hevige windkracht 6 was met uitschieters naar 8.

Vanmiddag nog een keer proberen, windje 7 met uitschieters naar 8 en dit keer een beetje meer van opzij...

Nog even een update. Dat ging prima. In 48 minuten en 40.7 km/uur gemiddeld naar huis met een flinke zijwind. Morgen windkracht 6 tegen, zal wel als appeltje eitje voelen vergeleken met vandaag. Trouwens, ben ook jarig morgen...

2 opmerkingen:

  1. Ik weet niet welke WindGuru jij raadpleegt, ik kijk naar de betaalde professionele versie. Den Helder heeft al vanaf 6.00 uur vanmorgen Bft 7 met uitschieters van Bft 8. Vanaf 8.00 uur windstoten tot Bft 9.
    Vanmiddag tussen 16.00 en 18.00 uur iets minder wind, Bft 6 met uitschieters tot Bft 8.
    WindGuru geeft overigens meestal iets meer wind op dan er werkelijk staat.
    Goede terugrit.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha, ik kijk op de niet betaalde versie, misschien dat je het dan met een Beaufort minder moet doen. Klinkt goed voor vanmiddag als het maar windkracht 6 is.

    BeantwoordenVerwijderen