donderdag 17 oktober 2013

En het werd toch een Quest

Ik ben een beetje laat met deze update maar twee weekenden geleden was het dan zover: Géke (en Robin) en ik zijn naar België gereden met de auto om daar Géke's tweedehands Quest 371 op te halen uit Plombières in België. In 2009 gekocht door Anneke Kuipers en gebruikt voor woon-werkverkeer in Brabant, ging ie nu weg omdat ze in België in een ecodorp zijn gaan wonen en de Quest niet meer nodig hadden. Nogal eco was dat daar trouwens (plassen? moet je even het bos in gaan rondom het huis). Maar wel heel gastvrij.

Géke's zoektocht naar een velomobiel was daarmee beslecht en ik kon 'm vervolgens terugfietsen naar Bergen. Anneke's man Erik begeleidde mij een aantal kilometers totdat ik downhill naar Maastricht kon.

Niet echt goed voorbereid en via hartje Maastricht heb ik vervolgens toch de Zuid-Willemsvaart gevonden en die kun je in België zo'n beetje volgen totdat je weer in Nederland bent. Helaas lag het fietspad bezaaid met verse beukennootjes en dat werd op een gegeven moment de Kojak voorband fataal. Ook de reserve band hield het niet maar gelukkig had ik 2 F-lites en 2 nieuwe binnenbanden mee. Uiteindelijk kwam ik toch zonder verdere problemen aan in Hilvarenbeek, waar een overnachting volgde.

Op de hele mooie zondag van Hilvarenbeek naar Bergen met de nodige hindernissen (pontjes die iedere dag varen behalve op zondag), door hartje Utrecht omdat ik de Oeverlandroute ging volgen (Oudegracht hoort daar blijkbaar ook bij), en natuurlijk ook weer dwars door Amsterdam. Ik moet eens beter plannen.

Anyway, na de nodige extra kilometers had ik toch wel 350 km in de benen in 2 dagen en dat is voor mij wel genoeg.

De fiets is nu op maat gemaakt voor Géke maar ze wil er niet in voordat ze heeft geleerd bandjes te verwisselen. Dat zal dit weekend echt wel gebeuren en dan gaat de familie banaan maar eens even samen op stap.

7 opmerkingen:

  1. Dag René en Geke,
    Proficiat met jullie gezinsuitbreiding. Veel prettige en veilige kilometers gewenst.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Samen,
    Één woord, gefeliciteerd, de juiste beslissing en heel veel plezier met deze investering.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De noordkop wordt een stuk mooier zo en met de juiste begeleiding ook nog veiliger ;) Groet Cees (rij dan niet te hard Rene :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zal niet te hard rijden Cees, na mijn meest recente crash in juli ben ik inderdaad een stuk voorzichtiger geworden. Het zal de leeftijd wel zijn...

    Wilco Pompert had ook nog gereageerd, ik had de reactie per ongelukt verwijderd, sorry Wilco. Reactie was "o dan was ie dus voor jou gereserveerd". Inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen