maandag 29 november 2010

Slippery when white

Ik had gisteren nog mijn skibril in mijn handen, toch maar teruggelegd. Had ik niet moeten doen want terug vanmiddag vanuit Den Helder met een zijwind dan wel schuin tegenwind deed de sneeuw zeer aan mijn ogen. Kon toch voor het grootste deel wel gewoon 40 km/u rijden, maar een pretje was het niet. En oh ja, op dat kruispunt (St Maartensvlotbrug) waar ik voorrang had, kreeg ik ook voorrang en dat was maar goed ook want toen ik begon te remmen gebeurde er niks (nou ja wielen stonden stil, Quest reed gewoon door).

In Burgervlotbrug kwam de roze Quest gevuld met hond en Yvonne me tegemoet. Even zitten kletsen, Yvonne had nog meer moeite dan ik met het zicht, maar ik ga er vanuit dat ze ook veilig is thuisgekomen.

Morgen wil ik hoe dan ook fietsen want dan ga ik door de 10.000 km grens na 9,5 maand. Zal wel voorzichtig aan doen, wordt glad denk ik, vooral op het polderweggetje naast ons huis met aan weerszijden een sloot...

2 opmerkingen:

  1. Hallo René,
    Ik ben vandaag ook even van huis geweest en had voor het eerst dit seizoen de "Botter screen" weer geplaatst een beetje anti-condens op de binnenkant en toen ik de Oosterterpweg richting de dijk ging vroeg ik me af of ik voor of tegen wind in reed, het zit dan uit de wind en helaas nog geen zon. Misschien is dat ook iets voor jou als je met dit soort weer te maken krijgt.
    gr.Pé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet nog dat dat heerlijk voelde vorig jaar, alleen ondanks allerlei pogingen met anti-fog, ventilatie openingen enz. is het me nooit gelukt om er voor langere tijd doorheen te kunnen kijken. Komt waarschijnlijk omdat ik al om kwart voor zeven in de fiets lig. Heb het toen opgegeven. Misschien dat ik het nogmaals moet proberen maar dan met het schermpje heel ver van me af.

    BeantwoordenVerwijderen