dinsdag 16 augustus 2011

Quest 532, de eerste ervaringen

Afgelopen zaterdag was het dan zover: exact anderhalf jaar na de aanschaf van Quest 396 kon ik Quest 532 ophalen in Dronten. Ik had wegens vakantie en de iets verlate levering van de nieuwe Quest 6 weken niet gefietst en dat was te merken. Reed ik met Quest 396 de laatste tijd regelmatig 50+, nu had ik moeite om (met een lichtere Quest) boven de 45 te komen.

Na 2 dagen forensen naar Den Helder voelt het gelukkig al weer goed. Vanmiddag met wind tegen en racekap op rond de 45 km per uur en zit ik al weer rond de 50 minuten met een gemiddelde van 40 km per uur. Het haalt het natuurlijk nog niet bij de record 43.30 van juni (gemiddelde 47 km per uur) maar dat komt wel vanzelf als de beenspieren weer wat dikker worden. Hoop dat ik een beetje getraind ben voor de LEL, want dat wil ik toch echt een keer proberen.

Nu 236 km op de teller.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten