maandag 24 maart 2014

Hele snelle meisjeswielrenner

Vandaag op weg naar huis kwam ik ten noorden van 't Zand achterop een snel rijdende wielrenster te rijden, die een brommer als gangmaker gebruikte. Ik had al snel door dat ze best hard ging want ik moest echt wel 50 rijden om er voorbij te gaan.

Een kilometer of 10 later, toen ik weer rustig 44 reed, kwam brommer met meisjeswielrenner in kielzog weer heel snel in mijn spiegel naderbij. Die meid reed echt ontzettend hard. Bij Burgervlotbrug haalden ze me in en had ik 2 kilometer nodig om er weer voorbij te gaan. Ik reed 55! Zij volgens mij 50. Wat een stoere meid. Volgens mij was het een prof.

Heeft me wel geholpen om in 46 minuten thuis te zijn. Gemiddeld 41,2 km/uur. Dat dan weer wel...

2 opmerkingen:

  1. Achter een brommer "hangen" lijkt stoer, maar is dom ongezond, tenzij de brommer elektrisch is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een hele gangbare trainingsmethode en behoorlijk effectief.
    Over uitlaatgassen maakt men zich over het algemeen geen zorgen, hoewel........
    Op de wielerbaan komen elektrische gangmaakmotoren wel meer in zwang.

    BeantwoordenVerwijderen