maandag 11 mei 2015

Gestrand...

Maandagmorgen. Mooi weertje maar geen goed begin van de week. Ik strandde zowaar met mijn Quest 1 km van de finish. Gelukkig niet eerder, anders had ik niet op tijd op mijn werk kunnen zijn en had ik bij een boer kunnen aanbellen om mijn fiets te stallen.


Veerpoot door wielkast gegaan links! Hoe vind je die? Volgens Theo van Velomobiel zijn de gevallen waarbij dat eerder is gebeurd op 1 hand te tellen. Gelukkig maar want je kan echt niks meer. Heb de Quest een kilometer in wheeley stijl op zijn kant naar de praktijk geduwd. Geen pretje.

Ik heb nog niet gekeken of de ring ontbrak aan de onderkant. Ik heb wel eens een wiel vervangen maar dat was rechts volgens mij (ik vergeet nog wel eens onderdelen terug te plaatsen, vandaar dat mijn rechter wiel na reparatie ineens eraf liep na 7 km fietsen - dat was de vorige keer dat ik strandde). Maar goed, dat wordt weer busje huren en naar Dronten. Laat ik meteen maar even wat lakschade herstellen en een slagje uit het linker wiel halen.

Even niet fietsen dus, balen!


5 opmerkingen:

  1. Dit wil ik voorkomen en daarom reis ik vrijdag af naar Dronten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Rene, Wij hebben dit meegemaakt met "Stokkeltje" zijn quest. Sinds die tijd heb ik 2 grote reserve ringen mee die het gat overbruggen. Kan je nog rustig thuis komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat voor een maat/soort ringen zijn dit?

      Verwijderen
    2. Ik heb M10 Carrosserie ringen diam. 35 mm .

      Verwijderen
    3. Dank je, meteen even bij de ijzerwarenwinkel gehaald en komt in het mapje met gereedschap en reserveonderdelen.

      Verwijderen