vrijdag 13 mei 2011

Racekap ervaringen

Ik moet natuurlijk even mijn ervaringen delen van de afgelopen 2 retourtjes Bergen - Den Helder met de racekap.

Na afloop vind ik steevast een plasje water in de Quest. Dat water heb ik uitgezweet want warm is het wel. Maar met het vizier op een klein kiertje voel je al lekkere verkoeling zonder dat de windruis toeneemt.

Het is ook wel stil in de Quest, alhoewel ik nu merk dat het geluid van de ketting door de kettingbuis de stilte nog het meest verstoort.

Windgevoeligheid is wel iets toegenomen. Gisteren zijwind 4 en dat voelde ik al. Niet in de snelheid overigens, want die was gewoon 47 km/uur op z'n boerenfluitjes. Met de kap ga ik dus inderdaad zo'n 5 km/uur sneller, want meestal deed ik 42 km/uur met tegenwind.

Zicht is ook prima en reacties van medeweggebruikers net zo. Ik zou voor de grap toch eens een zwaailicht moeten aanbrengen op de Quest.

Samenvattend, geweldige vinding die racekap en nu gewoon standaard rond of onder de 48 minuten op het werk of thuis. Kan ik weer wat langer slapen 's morgens...

1 opmerking:

  1. Hi René,
    Om het koeler te maken onder de racekap kun je de deflector verwijderen. Er komt dan veel meer rijwind in je gezicht. Pas als het weer kouder wordt en beslaan mogelijk wordt, kun je de kleine deflector weer plaatsen.
    Nog een mooi vooruitzicht, met wielkappen ga je nog eens 5 km/u harder met hetzelfde vermogen.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen