woensdag 15 juni 2011

Turtle Wax als ruitenwissers

Aangezien het morgenochtend gaat regenen, moest ik toch wat verzinnen tegen de regendruppels die op het vizier van mijn racekap gaan vallen. Wim Schermer heeft in het verleden al geschreven over Provision Anti Rain en dat werkt op zich goed. Dit is er in vloeistof en in gelvorm. Je hebt de gel nodig want daar zitten geen oplosmiddelen in. De vloeistof breekt je plastic langzaam af. Probleem echter is dat ik moeite heb gehad met het vinden van de gel vorm in de winkel. Halfords heeft het niet en je kunt het verder eigenlijk alleen via het internet bestellen. Dat duurt dan weer even, je betaalt verzendkosten en ik wil nu eenmaal graag NU dat spul in huis hebben.

Nu had ik al hier en daar gelezen dat gewone wax ook goed werkt en zelfs beter, iets wat de mevrouw bij het tankstation waar ik Turtle Wax plus PTFE (extra hard), zonder oplosmiddelen (10,95 euro), ook al vertelde zonder dat ik daar specifiek om vroeg.

Proefje gedaan voor en na de wax behandeling en zoals gehoopt vallen de druppels (van een gietertje) er gewoon af. Dit lijkt een prima resultaat.

Ik hoop dat het morgen regent en dat ik dan gewoon zicht heb door mijn racekap vizier. Wordt vervolgd met een terugrapportage...

1 opmerking:

  1. Dag René. Waar je om vraagt heb je gekregen ! Het heeft in maanden hier niet zo hard geregend. Wim neemt je uitdaging voor de race op zondag van je aan, en denkt zelf dat hij het gaat verliezen van je ! Groeten Kees

    BeantwoordenVerwijderen