donderdag 16 juni 2011

Turtle Wax valt tegen

Regen genoeg vanmorgen, maar ik zat heerlijk droog onder mijn racekap. Ik was heel benieuwd hoe het waslaagje zich zou houden. Dat viel helaas wat tegen. Ten eerste had ik last van condensvorming dus het vizier moest op een flinke kier, maar ten tweede vormden zich toch kleine druppeltjes op het vizier die er niet echt af wilden rollen. Misschien was dat met tegenwind wel beter gegaan maar ik denk het eigenlijk niet.

Nu weet ik niet hoe het zou zijn gegaan als ik het vizier niet had behandeld, want het kan best zo zijn dat het dan nog erger geweest was. Op zich kon ik nu nog wel tussen de druppels doorkijken maar ik had er meer van verwacht.

Ik heb daarom vanmiddag alsnog Pro Vision Anti Rain besteld en dat ga ik toch ook proberen.

Het is me in ieder geval ook wel duidelijk dat een test met een gietertje niet helemaal goed werkt. Je ziet het water er keurig afdruipen maar het is geen goede weergave van een regenbui. Beter zou zijn met een tuinsproeier of zo, aangezien dat regen meer benadert. Zo te zien gaat er zaterdag overdag genoeg regen vallen om een echte test te doen. Dat ga ik dan ook proberen.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Rene, ik heb ook vanalles geprobeerd op het kapje van mijn WAW, zonder een super resultaat, het blijft tussen de kier doorkijken als het hard(er) regent...
    G roets

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met condens en regen (en zon en ....) veel problemen toen we de G0-One nog hadden. Wij gebruikten "rainex (rain-x)" met weinig resultaat omdat de snelheid te laag is. op motor vizieren werkt het beter.
    Testen deden we met een plantensproeier, net zo lang sproeien tot de mist gaat lopen. Eigenlijk moet de mist direct bovergaan in kleine druppels.

    BeantwoordenVerwijderen