dinsdag 5 februari 2013

Bijna omgewaaid

Gisteren, toen windguru windkracht 7 voorspelde met vlagen van 9, besloot ik maar met de auto te gaan. Daar had ik snel spijt van want het leek wel mee te vallen en werd een prachtige dag.

Vandaag voorspelde windguru windkracht 7 met vlagen van 8, dus ging ik ervoor. Dat ging maar net goed. Op het poldergedeelte van de Langevliet in Julianadorp ging de linker voorband van het wegdek en kon ik maar net op tijd bijsturen en remmen om een zijwaartse duikeling met de Quest te voorkomen. Was doodeng, want ondanks heel langzaam rijden wilde de wind mij maar telkens omduwen (de sloot in ook nog). Op een gegeven moment reed ik wel 33 km/uur zonder te trappen, dat was dan wel weer een interessante ervaring.

Windkracht 7 van de zijkant vind ik vanaf nu, ondanks de stormstrips, net iets te veel van het goede (schuin of recht achter of voor kan nog wel met 7).

Oh ja, en over van Herp gesproken, die brief kreeg ik een paar weken geleden al. Ik heb de automatische incasso gestorneerd en de verzekering stopgezet.

2 opmerkingen:

  1. Hi René,
    Bft 7 kan gemiddeld nog wel. Maar Bft 7 steady betekent vlagen van zeker 9 Bft. Dat zit, zeker met een racekap, op het randje.
    Heb je wel echte stormstrips, ook op de racekap?
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jazeker, op Quest en racekap. Heb nu avonddienst, ga zo om 23.00 naar huis, gelukkig waait het minder...

    BeantwoordenVerwijderen